Burgerparticipatie in Destelbergen
Burgerparticipatie in Destelbergen
Het gemeentebestuur wou inspraak bij de invulling van een nieuwe sport- en recreatiesite.
Uitdaging
Via het Adviesforum Sport en Beleving wou de gemeente Destelbergen de burgers betrokken bij het bedenken van initiatieven voor de invulling van een nieuwe sport- en recreatiesite.
Aanpak
Resultaat
Umano ondersteunde de sportdienst perfect in het verzamelen van ideeën van burgers. De wisselwerking tussen de burgers doet nieuwe ideeën of inputs ontstaan.
N.V., sportdienst Destelbergen
Teamdag Wellopet
Teamdag Wellopet
Uitdaging
Wellopet streeft ernaar om de beste werkplek te zijn voor professionals in de dierenzorg. Hoe kan je zo’n positieve bedrijfscultuur creëren?
Aanpak
Resultaat
Deze workshop biedt houvast voor een team om bepaalde zaken boven te brengen en aan te werken. Leuke opdrachten, niet dwingend of te schools.
P.B., Wellopet
Hernieuwing adviesraden en participatie in Herne
Hernieuwing adviesraden en participatie in Herne
Het gemeentebestuur wil samen met de leden van de huidige adviesraden op zoek naar een nieuwe invulling voor deze burgerparticipatie.
Uitdaging
Het systeem van adviesraden zoals ze op dit moment in gemeentes bestaan is verouderd. De achterliggende doelstelling blijft uiteraard wel belangrijk: inspraak van de burgers in het beleid van de gemeente.
Aanpak
Resultaat
Dynamische aanpak + interactief!
Viviane Grisez, Herne Solidair
Op zoek naar een ideale manier om je medewerkers, partners of andere stakeholders te betrekken?
Iets met kunst…
Iets met kunst…
Een team van tien personen dat was ontstaan uit een samenvloeiing van twee kleinere teams wilde met een teambuilding focussen op het beter leren kennen van elkaar en elkaars sterktes.
Uitdaging
Vertrouwen in een team ontstaat niet zomaar, maar moet groeien. Voor vertrouwen kan groeien, is een goed basis nodig. Een basiskennis over elkaar.
Aanpak
Resultaat
De deelnemers bouwden vertrouwen op en leerden elkaar beter kennen. In de weken na de teambuilding-activiteit merkten de teamleden een meer gemoedelijke sfeer op de werkvloer, meer interacties en meer openheid in de onderlinge communicatie.
Aangename mix van activiteiten, er wordt op toegezien dat je met eenieder interactie krijgt.
Anneleen, KBC Securities Services
Meer persoonsgerichte zorg
Meer persoonsgerichte zorg
Hoe kan je een team zorg- en verpleegkundigen stimuleren om nog meer in te zetten op persoonsgerichte zorg?
Uitdaging
We werden gevraagd om een workshop uit te werken voor een team in WZC Sint-Jozef (Curando-Midden) met als doelstelling het team te stimuleren om meer in te zetten op persoonsgerichte zorg en elkaar daarin ook te versterken.
Aanpak
Resultaat
De deelnemers kregen kapstokken waaraan ze hun dagdagelijkse taken konden toetsen. En er ontstond een openheid om elkaar hier ook verder in te ondersteunen en te helpen.
Interessant, actieve manier, eigen inbreng mogelijk.
Evi Ameele, WZC Sint-Jozef
Samenwerking bij digitale transformatie
Samenwerking bij digitale transformatie
Het optimaliseren van de samenwerking tussen verschillende afdelingen bij digitale transformatie.
Uitdaging
Bij de opstart van een digitaal transformatieproject werd een pilootapplicatie rond online beleggen opgezet. Het doel was het optimaliseren van de samenwerking tussen de betrokken afdelingen, zodat de design afdeling het materiaal op ideale wijze kon aanleveren aan de IT-afdeling om zo de ontwikkeling van de applicatie maximaal te faciliteren.
Aanpak
Resultaat
Wil je ook je medewerkers en klanten betrekken bij digitale transformatie?
Inspraak sportdiensten rond concept “maand van de sportclub”
Inspraak sportdiensten rond concept “maand van de sportclub”
We begeleidden Sport Vlaanderen om in cocreatie met de sportdiensten het concept “maand van de sportclub” te herdenken.
Aanpak
Resultaat
Veel afwisseling, to the point. We werden snel en doelgericht aan het werk gezet met ruimte voor eigen inbreng.
K.V.S., sportfunctionaris
Op zoek naar een ideale manier om je medewerkers, partners of andere stakeholders te betrekken?
Optimalisatie organisatieprocessen
Optimalisatie organisatieprocessen & business coaching
Traject met focus op optimalisatie van de bedrijfsprocessen, uitdenken en implementeren van een nieuw businessplan en coachen van de leidinggevende in de verdere bedrijfsvoering.
Aanpak
Business coaching
We fungeerden als klankbord en lieten haar groeien in haar rol. Met het businessplan als kompas zorgden we ook voor begeleiding bij het opstarten van nieuwe initiatieven en partnerships.
Op zoek naar een traject om je bedrijf terug op de rails te krijgen of nood aan business coaching?
UX optimaliseren door klantgerichtheid
UX optimaliseren door klantgerichtheid
Engie Electrabel wilde voor zijn B2B klanten een oplossing uitwerken om op digitale wijze offertes te kunnen aanvragen. Wij stonden in voor de volledige gebruikerservaring van deze nieuwe applicatie.
Aanpak
Wij werden vrij laat in dit project betrokken waardoor de aangereikte oplossingen voor de eindklant reeds sterk gestuurd werden vanuit business noden en IT beperkingen. Daarom werd de focus gelegd op het optimaliseren van de gebruikerservaring en gebruiksvriendelijkheid, binnen de opgelegde beperkingen.
Door het inlassen van frequente gebruikerstesten/gebruikersonderzoek kwamen de echte pijnpunten van de klanten naar boven die de opgelegde concepten een andere richting uitstuurden. Op een vrij korte doorlooptijd werd zo de strategie achter het project sterk bijgestuurd door input vanuit de klanten.
Resultaat
Door in te zetten op de principes van concept -> prototype -> validatie is er een oplossing opgezet die gedragen is door zowel business als de klant. We hebben ervoor gekozen om de interne discussie te minimaliseren en te focussen op hoe de uiteindelijke eindklant dit zou ervaren. Op deze manier werd er intern een breder draagvlak gecreëerd voor een oplossing die aansluit op de noden van de klant.
project in opdracht van Springbok Agency
Wil je ook je medewerkers en klanten betrekken bij digitale transformatie?
Wil je zelf aan de slag om de betrokkenheid van je medewerkers te verhogen ?
Download dan onze whitepaper. Deze bevat 20 pagina’s vol handige tips en praktijkvoorbeelden hoe je de betrokkenheid kan verhogen.
artikels
- #8 – Nexxworks – in gesprek met CEO en medewerker
- #7 – Netcure – in gesprek met de CEO
- #6 – BOSS paints – in gesprek met een medewerker
- #6 – BOSS paints – in gesprek met de CEO
- #5 – Torfs – in gesprek met een medewerker
- #5 – Torfs – in gesprek met de CEO
- #4 – JSM Communications – in gesprek met een medewerker
- #4 – JSM Communications – in gesprek met de CEO
- #3 – BD Benelux – in gesprek met een medewerker
- #3 – BD Benelux – in gesprek met de General Manager
- #2 – Foreach – in gesprek met een medewerker
- #2 – Foreach – in gesprek met de CEO
- #1 – EASI – in gesprek met een medewerker