Samenwerking bij digitale transformatie

Digitaliseren van processen voor meer efficiëntie voor medewerkers en een betere ervaring voor de klanten van Agence Driemo

Uitdaging

Agence Driemo (vakantieverhuur) wou via een nieuwe website zijn klanten beter bedienen. Van deze opzet hebben wij gebruik gemaakt om zowel de digitale dienstverlening naar de klanten te verbeteren en dit ook door te trekken naar het verder digitaliseren van de administratie voor de medewerkers van Agence Driemo.

Aanpak

Tijdens observaties werden de processen van de medewerkers van Agence Driemo in kaart gebracht. Alle touchpoints werden in kaart gebracht en van daaruit werden verbeteringen voorgesteld. 
De volgende stap was om een prototype te bouwen van de nieuwe digitale tools die door middel van een rollenspel getest werden met de medewerkers (en de klanten) van Agence Driemo. Door op deze manier te werken wisten we op voorhand wat zou werken en wat niet, waardoor de technische ontwikkeling van de nieuwe systemen ook efficiënter kon verlopen.

Resultaat

Door een holistische aanpak waarbij zowel naar de eindklant als de medewerker werd gekeken, waren we in staat om een efficiëntere interne werking op te zetten met een verhoogde productiviteit (zonder bij te moeten schalen naar extra personeel), maar werd ondertussen ook de dienstverlening naar de eindklant nog verder verhoogd, onder andere door intelligente automatisering door middel van digitalisering.  Hierdoor is er tijd vrijgekomen bij de medewerkers om nog meer in te zetten op kwaliteitsvolle interacties met hun klanten.

Wil je ook je processen digitaliseren?

Ontdek meer over umano DESIGN
ontdek DESIGN