{“main-title”:{“component”:”hc_title”,”id”:”main-title”,”subtitle”:””,”title_content”:{“component”:”hc_title_empty”,”id”:”title-empty”},”title”:”Dream Big”},”section_5ZtkF”:{“component”:”hc_section”,”id”:”section_5ZtkF”,”section_width”:””,”animation”:””,”animation_time”:””,”timeline_animation”:””,”timeline_delay”:””,”timeline_order”:””,”vertical_row”:””,”box_middle”:””,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”section_content”:[{“component”:”hc_column”,”id”:”column_vtfQF”,”column_width”:”col-md-8″,”animation”:””,”animation_time”:””,”timeline_animation”:””,”timeline_delay”:””,”timeline_order”:””,”css_classes”:”col-center “,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”main_content”:[{“component”:”hc_breadcrumbs”,”id”:”ODQAM”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”position”:”text-left”}]},{“component”:”hc_column”,”id”:”column_hlRQg”,”column_width”:”col-md-8″,”animation”:””,”animation_time”:””,”timeline_animation”:””,”timeline_delay”:””,”timeline_order”:””,”css_classes”:”col-center “,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”main_content”:[{“component”:”hc_image_box”,”id”:”QQPNE”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”image”:”http://umano.be/wp-content/uploads/2019/01/dreambig-1024×301.png|424|1444|297″,”link_type”:”classic”,”lightbox_animation”:””,”caption”:””,”inner_caption”:false,”new_window”:false,”link”:””,”link_content”:[],”lightbox_size”:””,”scrollbox”:false,”icon”:””,”style”:””,”icon_position”:””,”image_animation”:””,”icon_animation”:””,”thumb_size”:”large”,”icon_hidden”:true,”img_box_inner_caption”:true,”caption_img_box”:””,”alt”:””},{“component”:”hc_space”,”id”:”IQFym”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”size”:”m”,”height”:””},{“component”:”hc_text_block”,”id”:”wcnYQ”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:”blogtitle”,”custom_css_styles”:””,”content”:”Dream Big”},{“component”:”hc_space”,”id”:”upPif”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”size”:”m”,”height”:””},{“component”:”hc_text_block”,”id”:”vAxog”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:”blogintro”,”custom_css_styles”:””,”content”:”Eén van de dingen die ik het liefst doe, is het creëren van draagvlak bij medewerkers. Dat deze medewerkers niet altijd personeelsleden binnen een organisatie hoeven te zijn, is onlangs nogmaals bewezen.”},{“component”:”hc_space”,”id”:”mlCgT”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”size”:”m”,”height”:””}]},{“component”:”hc_column”,”id”:”column_DGQqH”,”column_width”:”col-md-8″,”animation”:””,”animation_time”:””,”timeline_animation”:””,”timeline_delay”:””,”timeline_order”:””,”css_classes”:”col-center “,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”main_content”:[{“component”:”hc_wp_editor”,”id”:”LVoox”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:”blogcontent”,”custom_css_styles”:””,”editor_content”:”Twee straffe madammen hebben dit jaar ’t Fundament opgericht. Dat is een netwerkorganisatie voor ondernemers in de bouwsector. Om hun dienstverlening te kunnen waarborgen, brachten ze een groep freelancers bij elkaar. Een groep zelfstandige ondernemers, uit diverse sectoren, die elk vanuit hun expertise kunnen en willen bijdragen aan de oprichting en groei van ’t Fundament.\n\nNa een reeks individuele gesprekken met de verschillende freelancers, wilden de trekkers een bijeenkomst organiseren om iedereen de kans te geven elkaar en elkaars expertise te leren kennen én meer zicht krijgen op hun noden en verwachtingen over samenwerking en communicatie in functie van ’t Fundament. Een bijeenkomst die ik met plezier voor hen uitwerkte en faciliteerde.\n\nAanvankelijk hadden we voor deze opdracht een brainstormsessie voor ogen. Onze brainstorms zijn per definitie oplossingsgericht, want we vertrekken van een werkbare vraag “Hoe kunnen we…” en gaan zonder (voor)oordelen op zoek naar zoveel mogelijk oplossingen.\nDe hoofddoelstelling van deze workshop lag echter op het creëren van een team, waarvan de verschillende individuen weten wat ze aan elkaar hebben, op wie ze waarvoor kunnen rekenen, én gezamenlijk voor hetzelfde doel gaan: het slagen van ’t Fundament.\n\nDaarom ging ik deze keer nog een stapje verder met als oplossingsgerichte insteek: het visualiseren van de gewenste situatie.\nNa een aantal opwarmertjes, opdrachten die tegemoet kwamen aan de vraag om elkaar en elkaars expertise beter te leren kennen én meteen ook een positieve dynamiek creëerden, volgde de vraag: “Stel je eens voor,… dat in 2025 ’t Fundament een succesvolle organisatie is. Hoe zou dat zijn? Wat zouden de klanten zeggen? Hoe zouden jullie met elkaar samenwerken en communiceren?”\n\nIn twee groepen gingen ze aan de slag. Freelancers uit diverse takken (financieel, creatief, administratief,…) werden verenigd in een positief toekomstbeeld voor ’t Fundament, het gezamenlijk project waar ze aan mogen helpen bouwen. Het resultaat was beter dan ik durfde dromen. Twee prachtige metaforen om de toekomst ’t Fundament voor te stellen. Allebei met een focus op samenwerking, elkaar versterken en een positief effect op de organisatie en de klanten.\n\nDe presentatie van beide visualisaties bracht meteen ook een discussie op gang, waarin heel wat bruikbare tips gegeven werden waar de trekkers mee aan de slag konden. Een bevestiging dat deze groep duidelijk geëngageerd is om er samen voor te gaan!”},{“component”:”hc_space”,”id”:”SSubH”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”size”:””,”height”:””},{“component”:”hc_text_block”,”id”:”LmaZu”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:”blogcontent”,”custom_css_styles”:””,”content”:”Ook zin om de toekomst van jouw organisatie, jouw project of jouw team in kaart te brengen samen met je medewerkers en/of klanten?\nContacteer ons vrijblijvend voor meer informatie en de mogelijkheden.”}]},{“component”:”hc_column”,”id”:”column_DsHty”,”column_width”:”col-md-8″,”animation”:””,”animation_time”:””,”timeline_animation”:””,”timeline_delay”:””,”timeline_order”:””,”css_classes”:”col-center “,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”main_content”:[{“component”:”hc_space”,”id”:”vNDuB”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”size”:””,”height”:””},{“component”:”hc_text_block”,”id”:”tgAjn”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:”hashtag_blog”,”custom_css_styles”:””,”content”:”#draagvlak \n#teambuilding \n#workshop \n#brainstorm”},{“component”:”hc_space”,”id”:”start”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”size”:””,”height”:””},{“component”:”hc_social_share_buttons”,”id”:”GxwJo”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”type”:”circle_tt”,”position”:”left”,”link_type”:”share”,”text”:”Delen”,”social_colors”:false,”fb”:true,”fb_link”:””,”tw”:true,”tw_link”:”http://umano.be/dream-big/”,”g+”:false,”g+_link”:””,”li”:true,”li_link”:””}]},{“component”:”hc_column”,”id”:”column_vrFOV”,”column_width”:”col-md-8″,”animation”:””,”animation_time”:””,”timeline_animation”:””,”timeline_delay”:””,”timeline_order”:””,”css_classes”:”col-center “,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”main_content”:[{“component”:”hc_space”,”id”:”trUtL”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”size”:””,”height”:””},{“component”:”hc_button”,”id”:”xLjgB”,”css_classes”:””,”custom_css_classes”:””,”custom_css_styles”:””,”icon”:””,”style”:”square”,”size”:”btn-lg”,”position”:”left”,”animation”:false,”text”:”blog archief”,”link_type”:”classic”,”lightbox_animation”:””,”caption”:””,”inner_caption”:false,”new_window”:false,”link”:”/blog”,”link_content”:[],”lightbox_size”:””,”scrollbox”:false}]}],”section_settings”:””},”scripts”:{“lightbox”:”jquery.magnific-popup.min.js”,”toolstip”:”bootstrap/js/bootstrap.popover.min.js”},”css”:{“lightbox”:”scripts/magnific-popup.css”},”css_page”:””,”template_setting”:{“settings”:{“id”:”settings”}},”template_setting_top”:{},”page_setting”:{“settings”:[“lock-mode-off”]},”post_type_setting”:{“settings”:{“image”:”http://umano.be/wp-content/uploads/2019/01/dreambig-1024×301.png|424|1444|297″,”excerpt”:”Ook netwerkorganisaties kunnen de betrokkenheid van hun leden bij de netwerkorganisatie verhogen. Deze leden zijn vaak zelfstandige ondernemers of freelancers met een eigen expertise en weinig verbinding met collega-freelancers. Hoe verbind je hen? Zodat ze weten wat ze aan elkaar hebben, op wie ze waarvoor kunnen rekenen én ook gezamenlijk voor hetzelfde doel gaan: een succesvolle netwerkorganisatie.”,”extra_1″:””,”extra_2″:””,”icon”:{“icon”:””,”icon_style”:””,”icon_image”:””}}}}
Wil je zelf aan de slag om de betrokkenheid van je medewerkers te verhogen ?
Download dan onze whitepaper. Deze bevat 20 pagina’s vol handige tips en praktijkvoorbeelden hoe je de betrokkenheid kan verhogen.
artikels
- #8 – Nexxworks – in gesprek met CEO en medewerker
- #7 – Netcure – in gesprek met de CEO
- #6 – BOSS paints – in gesprek met een medewerker
- #6 – BOSS paints – in gesprek met de CEO
- #5 – Torfs – in gesprek met een medewerker
- #5 – Torfs – in gesprek met de CEO
- #4 – JSM Communications – in gesprek met een medewerker
- #4 – JSM Communications – in gesprek met de CEO
- #3 – BD Benelux – in gesprek met een medewerker
- #3 – BD Benelux – in gesprek met de General Manager
- #2 – Foreach – in gesprek met een medewerker
- #2 – Foreach – in gesprek met de CEO
- #1 – EASI – in gesprek met een medewerker