Van ideeën naar concrete prototypes
In samenwerking met Unlock werd een Makers Day georganiseerd, vertrekkend vanuit de ideeën die eerder op een brainstorm gegenereerd werden.
![case_icon_mediamarkt](https://www.umano.be/wp-content/uploads/2018/12/case_icon_mediamarkt.png)
Aanpak
Met een 70-tal medewerkers werd er op de Makers Day intensief gezocht naar concepten, en gebouwd aan nieuwe prototypes met toegevoegde waarde. De opdracht luidde: ‘vind nieuwe oplossingen, voor eindgebruikers, die rendabel kunnen worden verkocht’.
Het accent van deze Design Sprint lag op het permanent valideren van iedere stap van de uit te rollen prototypes:
-
what is : telefonische validatie met klanten
-
what if : validatie voor een groep van gebruikers
-
what wows : validatie voor een professionele jury
Resultaat
De Makersday leidde tot 8 prototypes, die nadien intern vertaald werden in drie businesscases met elk een eigen projectmanagement.
![case_mediamarkt_1](https://www.umano.be/wp-content/uploads/2018/12/case_mediamarkt_1.jpg)
![case_mediamarkt_2](https://www.umano.be/wp-content/uploads/2018/12/case_mediamarkt_2.jpg)
![case_mediamarkt_3](https://www.umano.be/wp-content/uploads/2018/12/case_mediamarkt_3.jpg)
Op zoek naar een manier om nieuwe ideeën te bedenken met je medewerkers?
Ontdek meer over umano BOOST